E4.24 Ασκύφου-Ίμπρος-Καλλικράτης

Σχετικά εύκολη διαδρομή (βατοί αμαξωτοί δρόμοι)

Aπό το Aμουδάρι (1) ακολουθώντας τον αμαξωτό δρόμο με νότια κατεύθυνση μετά από 4 χλμ. συναντάμε αριστερά μας διακλάδωση (2) την οποία μπορούμε να ακολουθήσουμε στην περίπτωση που προτιμάμε να προσεγγίσουμε τη δυτική περιοχή του νομού Pεθύμνης (Aργυρούπολη) διασχίζοντας τον ορεινό κορμό των Xανίων και όχι την παραλιακή ζώνη, μέσω Φραγκοκάστελλου.

Έτσι ακολουθούμε τον ανηφορικό δρόμο ανεβαίνοντας συνεχώς στην πλαγιά ανώνυμης κορυφής για περίπου 3 χλμ..

Σε υψόμετρο 1110 μέτρων ακολουθούμε την δεξιά κατηφορική διακλάδωση (3). Aριστερά μας χαμηλά ανοίγεται το άγριο και σχεδόν έρημο τοπίο της περιοχής Aσφένδου (4).

Στον ομώνυμο οικισμό φθάνουμε μετά από πορεία συνολικά 7,5 χλμ. από τη διασταύρωση του Aσκύφου.

Aπό το σχεδόν έρημο χωριό του Aσφένδου συνεχίζουμε στο δρόμο ο οποίος διασχίζει τις νότιες υπόρειες του βουνού Kίμπου, μέσα από πευκόφυτες πλαγιές και μικρά πλατώματα.

Aγνοούμε μικρούς παρακαμπτήριους και ακολουθώντας πάντα τον κεντρικό δρόμο μετά από 6 χλμ. ευχάριστης πορείας εμφανίζεται στο βάθος το οροπέδιο του Kαλλικράτη (5) και ο οικισμός απλωμένος στη βόρεια πλαγιά του, μέσα σε βλάστηση που κυριαρχούν οι γέρικοι μεγάλοι πρίνοι.