E4.28 Αλώνες-Α. Κωνσταντίνος

Διαδρομή χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες

Aπό τις Aλώνες (1) κατεβαίνουμε στην ρεματιά την οποία ακολουθούμε άλλοτε μέσα στην κοίτη της άλλοτε ακολουθώντας τις όχθες.

Mετά από 2 χλμ. περίπου βγαίνουμε στην ανατολική όχθη, στον ελαφρά ανηφορικό χωματόδρομο (2) ο οποίος μετά από 600 μέτρα μας οδηγεί στο μικρό αγροτικό συνοικισμό Βελονάδω (3) όπου συναντούμε τον επαρχιακό δρόμο τον οποίο ακολουθούμε με βόρεια κατεύθυνση.

Μετά από 550 μέτρα συναντούμε μικρή ρεματιά και γεφύρι (4) πάνω στο οποιο υπάρχει ενδεικτική πινακίδα του E4.

Αγνοούμε αυτή την ένδειξη γιατί μας οδηγεί στο τμήμα του μονοπατιού με κατεύθυνση το χωριό Μούνδρος.

Συνεχίζουμε για 250 μέτρα στον επαρχιακό δρόμο και λίγο πριν από αριστερή στροφή, διακρίνουμε δεξιά σήμα του Ε4 και την αρχή του παλιού μονοπατιού (5) το οποίο αφού κατέβει σε μικρό ξερό ρέμα αρχίζει να ανηφορίζει την πλαγιά με βόρεια κατεύθυνση προς το μικρό διάσελο (6) όπου υπάρχει χαρακτηριστικό μοναχικό δένδρο.

Mετά από το διάσελο συναντάμε ελαφρά κατηφορική γυμνή πλαγιά την οποία ακολουθούμε για 700 μέτρα περίπου με καθαρά βόρεια κατεύθυνση και μπαίνουμε σε περιοχή κατάφυτη από χαρουπιές και θάμνους όπου συναντούμε μάντρα και χωματόδρομο (7).

Συνεχίζουμε στο χωματόδρομο για άλλα 950 μέτρα και συναντούμε ανατολικό παρακλάδι (8) - από το οποίο στα 100 μέτρα συναντούμε το εκκλησάκι της Παναγιάς - προχωράμε βόρεια και μετά από 200 μέτρα βρισκόμαστε να διασχίζουμε παλιό ερειπωμένο συνοικισμό (9).

Ακολουθώντας πάντα το χωματόδρομο ο οποίος αρχίζει να στρίβει ανατολικά, συναντούμε αρχικά νοτιοανατολικό, και στην συνέχεια νοτιοδυτικό, παρακλάδια τα οποία αγνοούμε και συνεχίζουμε βόρεια. Στο τέλος του χωματόδρομου συναντούμε υπόστεγο (10) για ζώα και αρχίζουμε να κατηφορίζουμε προς το βάθος της κατάφυτης ρεματιάς στοχεύοντας την παράγκα στην απέναντι πλαγιά την οποία πρέπει να αφήσουμε στα δεξιά μας και να ανέβουμε την πλαγιά.

Η διάσχιση της ρεματιάς γίνεται με σχετική δυσκολία γιατί δεν υπάρχει μονοπάτι ούτε σήμανση έως την κορυφή της πλαγιάς όπου συναντούμε καρόδρομο (11) τον οποίο ακολουθούμε με ελαφρά βορειοδυτική κατεύθυνση για 250 μέτρα περίπου έως το σταυροδρόμι (12) του οποίου ακολουθούμε το βορειοδυτικό παρακλάδι.

Μετά από 150 μέτρα (13) ακολουθούμε βόρεια κατεύθυνση και μετά από άλλα 250 μέτρα συναντούμε τα πρώτα σπίτια του χωριού Άγιος Γεώργιος και νοτιοανατολικό παρακλάδι το οποίο αγνοούμε.

Συνεχίζουμε βόρεια και φθάνουμε στον Άγιο Γεώργιο (14) και τον επαρχιακό δρόμο τον οποίο ακολουθούμε ανατολικά έως τον Άγιο Κωνσταντίνο (15).