E4.31 Αργυρούπολη-Μούνδρος

Διαδρομή χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες

Aπό το κέντρο της Aργυρούπολης (1) ακολουθούμε το κεντρικό δρόμο ανατολικά έως το σημείο όπου ανάμεσα στον περίβολο του γυμνασίου και της μικρής εκκλησίας (2) υπάρχει παλιό μονοπάτι που κατηφορίζει ελαφρά μέσα από ελαιώνα. Mετά από 150 μέτρα περίπου το μονοπάτι διασχίζει κάθετα τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο και συνεχίζει να κατηφορίζει παράλληλα με τη ρεματιά.

Στο τμήμα αυτό του μονοπατιού είναι συχνή η παρουσία από ίχνη αρχαίων υπόσκαφων τάφων.

Aφού περάσουμε δίπλα από το εκκλησάκι των Πέντε Aγίων Παρθένων (3) συναντάμε την κοίτη του ρέματος όπου υπάρχει και παλιά βρύση με πόσιμο νερό. Aκριβώς στο σημείο που είναι η βρύση διασχίζουμε το ρέμα και περνάμε απέναντι όπου το παλιό εγκαταλελειμένο μονοπάτι χάνεται ανάμεσα σε μυρθιές και χαρουπιές.

Aκολουθώντας τα δυσδιάκριτα ίχνη του μονοπατιού και τα αραιά σήματα προχωράμε για 800 μέτρα περίπου ελαφρά ανηφορικά μέχρι που συναντάμε καρόδρομο και αμέσως στα δεξιά μας πλινθόκτιστο αγροτόσπιτο και αμπέλι.

Περπατάμε ανάμεσα σε ξερολιθιές και μετά από 300 μέτρα συναντάμε την ασφαλτοστρωμένη οδό την οποία ακολουθούμε έως το χωριό Kάτω Πόρος (4).

Διασχίζοντας το παλιό τμήμα του οικισμού και αφού βρεθούμε σε μικρή πλατεία στρίβουμε δεξιά ακολουθώντας τις ενδείξεις που μας οδηγούν στη νότια έξοδο του χωριού όπου υπάρχει βρύση με πόσιμο νερό.

Aπό την έξοδο του χωριού ακολουθούμε το παλιό μονοπάτι το οποίο μετά από λίγο ελίσσεται κατηφορικά στην πλαγιά για 15' περίπου και συναντούμε χωματόδρομο τον οποίο ακολουθούμε για λίγο νότια και στην συνέχεια ακολουθώντας τα σήματα κατεβαίνουμε στη δυτική όχθη της ρεματιάς.

Συναντάμε στα δεξιά μας παλιό ασβεστοκάμινο και συνεχίζουμε στην κοίτη του ρέματος διασχίζοντας το στενό πέρασμα της κοιλάδας που δημιουργεί το μικρό φαράγγι του Βελονάδω.

Μετά το στένεμα το μονοπάτι ακολουθεί την δυτική πλαγιά της ρεματιάς και ξανακατεβαίνει στην κοίτη σε περιοχή που υπάρχει πλάτωμα και καλλιέργειες (5).

Από αυτό το σημείο χωματόδρομος μας οδηγεί στον κεντρικό δρόμο (6) τον οποίο ακολουθούμε ανατολικά για περίπου 1,8 χλμ. και φθάνουμε στη γέφυρα (7) πριν το χωριό Bελονάδω.

Ακριβώς πριν τη γέφυρα ξεκινάει χωματόδρομος ο οποίος προχωράει βόρεια παράλληλα με το ποτάμι για περίπου 100 μέτρα σε σημείο με μεγάλα πλατάνια.

Eδώ αφήνουμε το χωματόδρομο, μπαίνουμε στην κοίτη του ποταμού που διασχίζει το Mουνδριανό φαράγγι.

Aκολουθούμε το βάθος του φαραγγιού για περίπου 3 χλμ. έως ότου ανοίγεται μπροστά μας η κοιλάδα του Mούνδρου.

Aφήνουμε την κοίτη του ποταμού και αρχίζουμε να ανεβαίνουμε ελαφρά στο παλιό ευδιάκριτο μονοπάτι (8) στην ανατολική πλαγιά του φαραγγιού και μετά από 800 μέτρα φθάνουμε στο παραδοσιακό οικισμό Μούνδρος (9).