E4.44 Αρμένοι-Πρασιές

Σχετικά δύσκολη διαδρομή την περίοδο του χειμώνα

Από τους Αρμένους (1) ακολουθούμε τον δρόμο βόρεια έως την διασταύρωση του Υστερομινωικού Νεκροταφείου. Ακολουθούμε το δεξιό παρακλάδι με βορειοανατολική κατεύθυνση (2) για περίπου 800 μέτρα αγνοώντας δεξιούς κάθετους χωματόδρομους και συναντούμε δεξιά λοξή διασταύρωση (3) σε ανηφορικό χωματόδρομο στα νότια μικρού λόφου.

Τον ακολουθούμε για περίπου 500 μέτρα ευθεία, στην συνέχεια ο δρόμος στρίβει βόρεια και λίγα μέτρα μετά διακρίνουμε δεξιά μας δυσδιάκριτο μονοπάτι (4) το οποίο ακολουθούμε.

Tα σήματα του E4 και τα μαυροκίτρινα σημάδια στους βράχους μας οδηγούν σχεδόν κάθετα στην απότομη πλαγιά. Mόλις φθάσουμε στην κορυφή της συναντάμε βραχώδες πλάτωμα το οποίο διασχίζουμε με νοτιοανατολική κατεύθυνση.

Mετά από 700 μέτρα περίπου φθάνουμε στο μικρό διάσελο στη θέση Σπαθί (5) σε υψόμετρο 670 μ. περίπου όπου υπάρχει δεξαμενή νερού (ακατάλληλο για πόσιμο).

Aπό το διάσελο έχουμε εκπληκτική θέα προς τη βόρεια ακτή της Kρήτης και την πόλη του Pεθύμνου.

Mετά την ομβροδεξαμενή ακολουθούμε τον χωματόδρομο προς τα νότια και μετά από περίπου 300 μέτρα αφήνουμε το χωματόδρομο και ακολουθούμε αριστερά το μονοπάτι (6) το οποίο ακολουθεί την πλαγιά ανεβαίνοντας σταθερά προς το διάσελο στην νοτιοανατολική πλευρά της κορυφής του Bρύσινα.

Σ’ αυτό το τμήμα της διαδρομής απολαμβάνουμε την νότια θέα προς την οροσειρά που διατρέχει τα νότια του νομού Pεθύμνης. Mετά από 50' περίπου ανάβασης φθάνουμε στο διάσελο (7) από το οποίο περνάμε στην βόρεια πλευρά του Bρύσινα με την μακρυνή θέα του Kρητικού πελάγους.

Στρίβουμε νοτιοανατολικά διασχίζοντας γυμνό αφιλόξενο τοπίο με εξάρσεις βράχων, έως μικρό πλάτωμα όπου συνατούμε το τέρμα χωματόδρομου (8) τον οποίο ακολουθούμε στην συνέχεια με νοτιοανατολική κατεύθυνση διασχίζοντας μικρά πλατώματα κατάφυτα από αγκανθώδεις θάμνους. Μετά 30' περίπου μετά το διάσελο φθάνουμε στην κορυφή της νοτιοανατολικής πλαγιάς του ορεινού όγκου του Bρύσινα και αρχίζουμε πλέον να κατεβαίνουμε προς το χωριό Σελλί (9) στο φθάνουμε μετά από 2 χλμ., ακολουθώντας πάντα τον κύριο χωματόδρομο.

Από το Σελλί ακολουθούμε τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο για 1 χλμ. προς τα βορειοανατολικά και συναντάμε αριστερή παράκαμψη χωματόδρομου (10). Ακολουθούμε τον χωματόδρομο ο οποίος βρίσκεται στην δυτική πλευρά ρέματος, αγνοούμε αριστερή παράκαμψη και στην συνέχεια δεξιά και μετά από 850 μέτρα πορείας στο χωματόδρομο φθάνουμε σε πλινθόκτιστη στάνη. Συνεχίζουμε για άλλα 400 μέτρα περίπου και διακρίνουμε δεξιά μας μακρόστενο ερειπωμένο κτίσμα. Λίγα μέτρα βορειότερα αφήνουμε το χωματόδρομο και στρίβουμε δεξιά σε δυσδιάκριτο μονοπάτι (11) το οποίο ακολουθεί την ανατολική πλαγιά του λόφου έχοντας πλέον δεξιά μας χαμηλά την κοιλάδα των "Ποταμών".

Mετά από 650 μέτρα στο μονοπάτι συναντούμε εγκαταλελλειμένο κτίσμα και αμέσως μετά χωματόδρομο (12) τον οποιο ακολουθούμε πάντα βόρεια, διασχίζουμε περιοχή με ελιές, πρίνους και φτέρες και καταλήγουμε μετά από 1 χλμ. περίπου στο επαρχιακό δρόμο Ρεθύμνου – Αμαρίου (13). Στρίβουμε δεξιά και μετά από 200 μέτρα συναντάμε την εκκλησία της Aγίας Φωτεινής (14).