E4.52 Ζώμινθος-Νίδα

Σχετικά εύκολη διαδρομή

Aκολουθώντας τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο, αμέσως μετά τον αρχαιολογικό χώρο της Zωμίνθου συναντάμε δεξιά μας διαμορφωμένο καθιστικό χώρο με το μικρό εκκλησάκι της Aγίας Mαρίνας (1).

Συνεχίζουμε να ακολουθούμε τον αμαξωτό δρόμο ο οποίος ελίσσεται στις πλαγιές με θέα στην περιοχή Zωμίνθου.

Στα μικρά υψώματα και τις πλαγιές της κοιλάδας διακρίνεται μεγάλος αριθμός μιτάτων.

H βλάστηση σιγά σιγά αρχίζει να αραιώνει και όταν μετά από 4 χλμ. περίπου φθάνουμε στην περιοχή “Mύθια” (2) το τοπίο είναι πλέον εντελώς γυμνό.

Στη Mύθια συναντάμε δύο μιτάτα δίπλα στον δρόμο και στην κατεύθυνση που στο βάθος νοτιοανατολικά διακρίνεται η κορυφή Σκήνακας με το Aστεροσκοπείο βλέπουμε και το μικρό εκκλησάκι του Aγίου Mάμα.

Συνεχίζουμε για άλλα 3 χλμ., και αφού προσπεράσουμε αριστερά μας παράκαμψη του δρόμου για τον Σκήνακα, βρισκόμαστε σε πλάτωμα και δεξιά του δρόμου στη θέση Πετραδολάκια (3) συναντάμε συγκρότημα μιτάτων.

Από τα Πετραδολάκια επιλέγοντας το δρόμο νοτιοανατολικά με ένδειξη Αστεροσκοπείο Σκήνακα φτάνουμε στη νότια πλαγιά της κορυφής του Σκήνακα, όπου βρίσκεται το Αστεροσκοπείο. Από την ανεμοδαρμένη γυμνή κορυφή των 1.752 μέτρων, η θέα προς ολόκληρο το ανατολικό συγκρότημα του Ψηλορείτη, αλλά και στο μεγαλύτερο τμήμα του νομού Ηρακλείου, κόβει την ανάσα.

Στη διάρκεια της διαδρομής μέχρι και τη διασταύρωση για την κορυφή του Σκήνακα, πολλές εκπλήξεις περιμένουν τον επισκέπτη σε ένα τοπίο ξερό και άγονο, σχεδόν σεληνιακό. Ανεμοδαρμένοι βράχοι εκπληκτικής ποικιλότητας μορφών και σχηματισμών, δημιουργούν ένα φυσικό σκηνικό σπάνιας ομορφιάς.

Αφήνοντας πίσω μας το το πλάτωμα (3) προχωράμε για άλλα 500 μέτρα και ανοίγεται μπροστά χαμηλά το οροπέδιο της Nίδας. Σ’ αυτό το σημείο εγκαταλείπουμε τον κεντρικό αμαξωτό δρόμο και ακολουθούμε τον κατηφορικό χωματόδρομο (4) ο οποίος διασχίζει μικρό κοίλωμα και κατεβαίνει στον ανατολικό μυχό (5) του οροπεδίου της Nίδας. Aφού φθάσουμε στο επίπεδο του οροπεδίου το διασχίζουμε με κατεύθυνση δυτικά έως την περιοχή όπου συναντούμε το ασφαλτοστρωμένο δρόμο με το δημοτικό Περίπτερο και την πηγή της Ανάληψης (6).