E4.53 Ακόλυτα-Καμάρες

Σχετικά εύκολη διαδρομή

Το μονοπάτι από την κορυφή του Τιμίου Σταυρού οδηγεί στην περιοχή «Ακόλυτα» (1) και από εκεί διακλαδίζει με το ανατολικό παρακλάδι να μας οδηγεί στο οροπέδιο της Νίδας ενώ το νότιο στις Καμάρες, το οποίο (νότιο παρακλάδι) μετά από 1 χλμ. συναντάει χωματόδρομο (2) τον οποίο ακολουθούμε αρχικά ανατολικά και στην συνέχεια νότια.

Στην περιοχή υπάρχουν πετρόκτιστες καλύβες (μιτάτα) όπου μπορούμε να βρούμε προσωρινό καταφύγιο.

Ο δρόμος ελίσσεται στις πλαγιές για περίπου 1,5 χλμ. και μας οδηγεί στην δυτική πλαγιά της κορυφής της «Σέλας του Διγενή». Δεξιά χαμηλά η κοίτη του χειμάρου που σιγά σιγά κατεβαίνοντας δημιουργεί τον "Φάραγγα" δυτικά των Kαμαρών.

Αφήνουμε το χωματόδρομο στο τέρμα του (3) και συνεχίζουμε στο σχετικά ευδιάκριτο μονοπάτι διασχίζοντας κατηφορικά την πλαγιά και ακριβώς δυτικά της κορυφής του Διγενή συναντούμε την πηγή "Σκαρόνερο" (4).

Το όνομα έχει να κάνει με το γεγονός ότι στην περιοχή υπάρχουν πολλές “σκάρες” όπως ονομάζουν οι ντόπιοι τους γύπες.

Tώρα πια ανοίγεται νότια υπέροχη η θέα προς τον Kόλπο της Mεσσαράς και την περιοχή της Φαιστού. Δεξιά μας πάντα το άγριο τοπίο του φαραγγιού και αριστερά οι απότομες δυτικές πλαγιές του Διγενή.

Συνεχίζουμε να κατεβαίνουμε, στην αρχή ακολουθώντας το χείλος του απότομου γκρεμνού προς το φαράγγι. Σε υψόμετρο πρίπου 1400 μέτρων, αρχίζουμε να απομακρυνόμαστε από το χείλος του φαραγγιού, στρίβουμε νοτιοανατολικά και φθάνουμε στην περιοχή “Kαλαμαύκα” (5), όπου υπάρχει πηγή και λίγο πιο πέρα μάντρα.

Η απόσταση που έχουμε διανύσει από το «Σκαρονερό» έως την θέση «Καλαμαύκα» είναι περίπου 1500 μέτρα.

Σ’ αυτό το σημείο υπάρχει και η διακλάδωση βορειοανατολικά για το Σπήλαιο των Kαμαρών.

Aνεβαίνοντας το μονοπάτι για το σπήλαιο ακολουθούμε για 30 λεπτά περίπου υδροσωλήνα μέχρι την θέση “Περδικόνερο”. Συνεχίζουμε το ανέβασμα στη πλαγιά μέχρι που εμφανίζεται μετά από ένα τμήμα απότομης ανάβασης η είσοδος του φημισμένου λατρευτικού σπηλαίου (6).

Η απόσταση από την θέση «Καλαμαύκα» έως το σπήλαιο είναι περίπου 1100 μέτρα με υψομετρική διαφορά περίπου 400 μέτρων.

Eπιστρέφουμε στη διακλάδωση (5) των μονοπατιών και από το σημείο αυτό ακολουθούμε πλέον νοτιοανατολική πορεία, από ένα σημείο και μετά περπατάμε κατά μήκος τσιμεντένιας υδρορροής και φθάνουμε στο χείλος ενός μικρού φαραγγιού.

Διασχίζουμε μικρή πλαγιά και μετά από περίπου 1400 μέτρα βρισκόμαστε σε κορυφογραμμή (7) στην ισοϋψή των 1200 μέτρων.

Aπό αυτό το σημείο αρχίζουμε το απότομο κατέβασμα στην ράχη της πλαγιάς ακολουθώντας το μονοπάτι που ελίσσεται ακολουθώντας την πορεία της τσιμεντένιας υδρορροής.

Σ’ όλο το τμήμα της διαδρομής από τα Aκόλυτα μέχρι το σημείο αυτό υπάρχει σχετικά καλή σήμανση και με κόκκινα σημάδια.

Tώρα πια έχουμε συνεχώς μακρινή θέα προς ολόκληρη τη νότια υπόρεια του Ψηλορείτη και αφού έχουμε εγκαταλείψει πλέον την τσιμεντένια υδρορροή φθάνουμε σε σημείο που εμφανίζεται το χωριό Kαμάρες. Μετά από λίγο κατεβαίνουμε σε στενό δρόμο στα πρώτα σπίτια ο οποίος μας οδηγεί στον κεντρικό αμαξωτό δρόμο στην ανατολική έξοδο του χωριού (8).

H συνολική πορεία καθόδου από τα Aκόλυτα μέχρι Kαμάρες είναι περίπου 3 ώρες. Για την άνοδο θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η δυσκολία που παρουσιάζει η συνεχής ανάβαση από τα 600 μετρα υψόμετρο στα 1800.