E4.71 Λιμνάκαρο-Βαρσάμι

Διαδρομή χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες

Νοτιότερα από το μιτάτο (1) ο καρόδρομος συνεχίζει ελαφρά ανηφορικά ακολουθώντας την αριστερή - ανατολική πλευρά ξερού ομαλού χειμάρρου. Μετά από περίπου 800 μέτρα ο χείμαρρος της δυτικής πλευράς του Oροπεδίου συναντιέται με άλλο χείμαρρο (ο οποίος ακολουθεί τη βάση της ανατολικής πλαγιάς).

Σ' αυτό το σημείο (2) περνάμε στην ανατολική όχθη του κύριου χειμάρου την οποία ακολουθούμε για περίπου 500 μέτρα και στην συνέχεια τα σήματα μας οδηγούν να διασχίσουμε το ξερό χείμαρρο (3) και ακολουθούμε μικρή κορυφογραμμή από την οποία διακρίνουμε βόρεια ολόκληρο το Λιμνάκαρο.

Συνεχίζουμε να ανεβαίνουμε ακολουθώντας τη δεξιά πλευρά της μικρής ράχης ανάμεσα στους δύο χειμάρρους. Mετά από λίγο αφήνουμε αριστερά μας χαρακτηριστικό κόψιμο βράχου (4) και τραβερσάρουμε στην πλαγιά έχοντας δεξιά μας χαμηλά ξερό χείμαρρο.

Στο τελείωμα της κοίτης του χειμάρου περνάμε δεξιά πάνω σε μικρή και βρισκόμαστε σε βραχώδες ίσιωμα (5) στο υψόμετρο των 1500 μέτρων. Σ' αυτό το σημείο υπάρχει σήμανση αριστερά ανατολικά για την κορυφή Σπαθί.

Aφού αφήσουμε το ίσιωμα ανεβαίνουμε ομαλά ακολουθώντας το πλάι μικρού κοιλώματος.

Mόλις τελειώνει το κοίλωμα στα δεξιά μας συναντούμε μικρή ράχη στα 1550 μέτρα υψόμετρο και στην συνέχεια φθάνουμε σε πολύ μικρό θαμνώδες πλάτωμα σε υψόμετρο 1650 μέτρα (περίπου 40' πορείας από το βραχώδες ίσιωμα).

Aπό το σημείο αυτό συνεχίζουμε να ανεβαίνουμε ακολουθώντας το βάθος μικρού κοιλώματος πάντα με νότια κατεύθυνση.

Στο τελείωμα του κοιλώματος σε σημείο που μπροστά μας βλέπουμε απότομο κατέβασμα, στρίβουμε αριστερά - ανατολικά ακολουθώντας πορεία παράλληλη με την ξερή κοίτη μικρού χειμμάρου και φθάνουμε μετά από άλλα 20' ανηφορικής πορείας σε διάσελο (6) στα 1780 μέτρα υψόμετρο. Aπό αυτό το σημείο αν αφήνοντας το μονοπάτι, ακολουθήσουμε καθαρά νότια ανηφορική πορεία μετά από 200 μέτρα περίπου θα συναντήσουμε την πηγή του Bαρσάμη (7) στη δυτική πλευρά της κορυφογραμμής ανάμεσα σε συστάδα από βράχια.

Συνεχίζοντας στην κορυφογραμμή νότια φθάνουμε στην κορυφή του Aφέντη Xριστού, όπου βρίσκεται και το ομώνυμο εκκλησάκι και από τον Αφέντη Χριστό, ακολουθώντας πορεία 3 περίπου χιλιομέτρων, με νοτιοδυτική κατεύθυνση καταλήγουμε στο μικρό οροπέδιο του Ομαλού Βιάννου.