E4.72 Βαρσάμι-Σελάκανο

Διαδρομή χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες

Eπιστρέφουμε στο διάσελο (1) πριν από την πηγή του Βαρσάμι, από όπου συνεχίζοντας πάντα ανατολικά στο κεντρικό μονοπάτι, περνάμε στη μικρή ράχη νότια από όπου διακρίνουμε στην απέναντι βορεινή πλαγιά μιτάτο όπου μπορούμε να καταφύγουμε σε περίπτωση ανάγκης.

Από το σημείο αυτό μπορούμε να ακολουθήσουμε καθαρά βοειοανατολική πορεία και σε 2 χιλιόμετρα περίπου φθάνουμε στην Κορυφή Σπαθί.

Aπό τη ράχη αρχίζουμε πλέον να κατεβαίνουμε ακολουθώντας την κορυφογραμμή παράλληλα με ξερό χείμαρρο για 40' περίπου και φθάνουμε σε πλάτωμα με χείμαρο, (2) στο υψόμετρο των 1600 μέτρων.

Nότια του πλατώματος ανοίγεται μικρό φαράγγι που στην ευθεία του στο βάθος διακρίνεται η απότομη ανατολική πλαγιά της κορυφογραμμής του Aφέντη Xριστού.

Διασχίζουμε τον χείμαρρο και ανηφορίζουμε στην πλαγιά, πάντα ανατολικά, προς το διάσελο όπου συναντάμε ερείπια παλιού μιτάτου. Αφήνοντας πίσω το μικρό αυτό διάσελο κατηφορίζουμε ακολουθώντας το κοίλωμα που ανοίγεται μπροστά μας και στην συνέχεια διασχίζουμε μικρό χείμαρο και περνάμε στην ανατολική ράχη την οποία τραβερσάρουμε ανάμεσα σε αραιή βλάστηση από μικρά πουρνάρια, και μετά από λίγο δίπλα στο μονοπάτι συναντάμε την πηγή Aσφεντάμι (3).

Συνεχίζουμε ανατολικά το ευδιάκριτο πλέον μονοπάτι και σε 5' συναντάμε μάντρα και μιτάτο.

Λίγο παρακάτω περνάμε στην απέναντι ανατολική πλαγιά του χειμάρρου οπότε αρχίζει και η ζώνη των Πρίνων.

Tώρα πλέον ακολουθούμε συνέχεια κατηφορική πορεία μέσα στα δένδρα και σε 30' πορεία μετά από το μιτάτο εμφανίζεται στο βάθος η κατάφυτη από πεύκα κοιλάδα του Σελάκανου.

Xαμηλά δεξιά διακρίνεται η κοίτη χειμάρρου παράλληλα με την οποία προχωράμε, διασχίζοντας στην πορεία μας μικρότερους κάθετους χειμάρρους.

Σε 50' περίπου μετά το Μιτάτο του Aσφεντάμι βρισκόμαστε σε υψόμετρο 1150 μέτρων δίπλα στο χείμαρρο και μπαίνουμε στη ζώνη των πεύκων. Aπομακρυνόμαστε λίγο από το χείμαρρο σε πιο ομαλό πλέον μονοπάτι και σε λίγα λεπτά συναντάμε χωματόδρομο (4) και μάντρα.

Aκολουθούμε δεξιά το χωματόδρομο και σε 15' φθάνουμε σε πλάτωμα με δεξί παρακλάδι το οποίο αγνοόυμε και αμέσως μετά από λίγα μέτρα ξαναμπάινουμε στο δάσος σε σημείο με τρείς διακλαδώσεις από τις οποίες ακολουθούμε την μεσαία και μετά από 200 μέτρα διασχίζουμε κάθετα το χωματόδρομο που συναντούμε και ακολουθούμε στην ευθεία το μονοπάτι το οποίο αφού διασχίσει μικρό χείμαρο ξαναβρίσκει το χωματόδρομο μετά από 150 μέτρα.

Ακολουθούμε το χωματόδρομο και σύντομα στην ρίζα χαρακτηριστικά μεγάλου πρίνου βρίσκουμε την αρχή εμφανούς μονοπατιού. Aνοίγουμε την πόρτα της δεξιάς περίφραξης και ακολουθούμε το μονοπάτι το οποίο διασχίζει κήπους με τις σκόρπιες αγροικίες του Σελάκανου.

Αφού διασχίσουμε μικρό κατάφυτο πλάτωμα στην ανατολική πλευρά του οποίου διακρίνουμε μικρό ξωκκλήσι, περνάμε δίπλα από μικρό πυρήνα αγροτόσπιτων και βρισκόμαστε δυτικά από μικρό ρυάκι το οποίο ακολουθούμε και λίγα μέτρα παρακάτω συναντάμε βρύση με πόσιμο νερό. Συνεχίζουμε στο μονοπάτι και βρισκόμαστε σε χωματόδρομο που διασχίζει το κεντρικό τμήμα του αραιοδομημένου οικισμού, έως την εκκλησία και την αυλή του καφεπαντοπωλείου (5) που αποτελεί το κέντρο της κοινωνικής ζωής του εποχιακού οικισμού.