E4.74 Α. Γεώργιος-Α. Πελαγία-Οροπέδιο Καθαρού

Σχετικά εύκολη διαδρομή

Λίγο μετά την διασταύρωση προς το Λιμνάκαρο, ανατολικά από την μεγάλη λιμνοδεξαμενή του Οροπεδίου, υπάρχει δεξιά διασταύρωση η οποία μας οδηγεί στο μικρό εξωκλήσι της Αγίας Πελαγίας (1).

Ακολουθούμε τον ανηφορικό καρόδρομο ανατολικά της Αγίας Πελαγίας, και στην συνέχεια το ευδιάκριτο μονοπάτι που μέσα από συστάδες πρίνων ελλίσεται ανηφορικά ακολουθώντας το μικρό λούκι που μας οδηγεί στην κορυφή της πλαγιάς όπου δημιουργείται μικρό πλάτωμα (2) το οποίο αφήνουμε στα δεξιά μας και συνεχίζουμε με πορεία νοτιοανατολική να ανηφορίζουμε σε δυσδιάκριτο πλέον μονοπάτι για περίπου 300 μέτρα έως το μικρό διάσελο (3) της κορυφογραμής σε υψόμετρο περίπου 1000 μέτρων.

Από το διάσελο με νότια κατεύθυνση το ευκρινές μονοπάτι ακολουθεί την ισοϋψή των 1000 μέτρων έχοντας αριστερά χαμηλά πλάτωμα με εγκαταλελλειμένες πεζούλες.

Διαγράφοντας πεταλοειδή πορεία προς βορά, το μονοπάτι στρίβει στην συνέχεια νοτιοανατολικά και 1100 μέτρα μετά το διάσελο συναντούμε χωματόδρομο σε μικρή απόσταση από το εξωκλήσι του Τιμίου Σταυρού (4) στο μικρό βόρειο ύψωμα.

Ακολουθούμε με ανατολική πορεία το κύριο χωματόδρομο για περίπου 1700 μέτρα διασχίζουμε την κοίτη μικρού ρέματος και συνεχίζουμε πάντα στο κύριο χωματόδρομο με κατεύθυνση βόρεια - βορειοανατολική για άλλα 1000 μέτρα έως ότου συναντήσουμε άλλο πέρασμα στην συμβολή των ρεμάτων (5) όπου βρίσκουμε το άλλο της διαδρομής από το Οροπέδιο Λασιθίου μέσω του Φαραγγιού Χαυγά.

Συνεχίζουμε έως το συνοικισμό Κοπράκι (6) τον οποίο διασχίζουμε και με ανατολική κατεύθυνση ακολουθούμε πάντα τον κύριο χωματόδρομο ο οποίος αναπτύσσεται στην βόρεια πλευρά του οροπεδίου.

Μικρές ομάδες αγροτόσπιτων αναπτύσσονται στην ρίζα της πλαγιάς δίπλα από το χωματόδρομο έως το κεντρικό συνοικισμό Αβδελιακό (7) του Οροπεδίου Καθαρού στον οποίο καταλήγει και ο ασφαλτοστρωμένος δρόμος από την Κριτσά.