E4.76 Σελάκανο-Πρίνα

Πολύ εύκολη διαδρομή

Περίπου 350 μέτρα ανατολικά από το καφενείο (1) και την εκκλησία του Σελάκανου συναντούμε διακλάδωση (2) της οποίας ακολουθούμε τη βορειοανατολική κατεύθυνση και μετά από 1,3 χλμ. χωματόδρομου συναντάμε μικρό χείμαρρο ο οποίος ακολουθεί το κοίλωμα νότια από την κορυφή Kορέλι.

Αφού διασχίσουμε το χείμαρο (3) αφήνουμε τον χωματόδρομο και ακολουθώντας το δυσδιάκριτο μονοπάτι ανηφορίζουμε στην πλαγιά παράλληλα με το χείμαρρο, αρχικά ανάμεσα από εγκαταλελειμμένες καλλιέργειες και στην συνέχεια ανάμεσα από τα πυκνά πεύκα.

Μετά από πορεία 25 λεπτών (περίπου 1300 μέτρα) από το χωματόδρομο, περνάμε βορειοδυτικά από παλιά εγκαταλελειμένη αγροικία (4) και συνεχίζουμε την ανάβαση για άλλα 300 μέτρα περίπου ανάμεσα στα πεύκα μέχρι να συναντήσουμε το χωματόδρομο (5) και το σκέλος της διαδρομής του Ε4 από το οροπέδιο Καθαρό.

Πίσω μας ανοίγεται καταπληκτική θέα προς την κοιλάδα του Σελάκανου.

Ακολουθούμε τον χωματόδρομο νότια για περίπου 600 μέτρα, περνάμε βόρεια από χαρακτηριστική κορυφή και στρίβουμε αριστερά στην πρώτη διακλάδωση (6) της οποίας το δεξί κατηφορικό παρακλάδι οδηγεί στο χωριό Mάλες.

Ο χωματόδρομος ακολουθεί την πλαγιά του βουνού και μετά από 1000 μέτρα περίπου περνάμε από πευκόφυτη περιοχή και στην συνέχεια αφού διασχίσουμε χείμαρο στρίβουμε νότιοανατολικά.

Ο χωματόδρομος μας οδηγεί στην περιοχή Ρουσόξυλα, ανάμεσα από αγροτόσπιτα σε μικρό πλάτωμα με αμπέλια και καλλιέργειες (7). Πάνω από τα σπίτια στην πλαγιά υπάρχει το μικρό εκκλησάκι του Mιχ. Aρχαγγέλου και παραδίπλα πηγή με πόσιμο νερό. Aπό αυτό το σημείο η θέα προς το νότο είναι καταπληκτική.

Συνεχίζουμε για 250 μέτρα περίπου (αφήνουμε στα δεξιά διακλάδωση για Mάλες) (8) και αρχίζουμε να ανεβαίνουμε με καθαρά ανατολική πορεία αγνοώντας αρχικά δεξιά παράκαμψη και στην συνέχεια αριστερή και φτάνουμε σε πευκόφυτο πλάτωμα (9) στο κοίλωμα της πλαγιάς. Τώρα πλέον αρχίζουμε να κατηφορίζουμε και ανοίγεται μπροστά μας μακρινή θέα με το Kρητικό πέλαγος βόρεια και το Λιβυκό νότια. Mετά από λίγο συναντάμε αριστερά μας μικρό πλάτωμα με αμπέλια και μάντρα στη θέση Πάνω Kαμινάκι (10) και στην συνέχεια φθάνουμε στο Kάτω Kαμινάκι (11), μικρό πλάτωμα με περιβόλια και αμπέλια. Στο κέντρο του πλατώματος, αριστερά από το δρόμο υπάρχει πηγάδι με πόσιμο νερό.

Στην πλαγιά υπάρχουν αγροτόσπιτα που χρησιμοποιούνται εποχιακά από τους αγρότες που καλλιεργούν την περιοχή.

Συνεχίζουμε στο κατηφορικό χωματόδρομο ανατολικά, συναντάμε μικρό πλάτωμα με αμπέλια και αμυγδαλιές και δεξιά μας διακρίνουμε παλιά αγροικία στην πλαγιά μικρής κορυφής.

Περίπου 1,5 χλμ. μετά από το Kάτω Kαμινάκι βρισκόμαστε βόρεια από μικρό κάμπο (12) με αμπέλια και τριγύρω μικρές πευκόφυτες πλαγιές. Αφού διασχίσουμε το μικρό διάσελο στα ανατολικά του πλατώματος συναντάμε μικρότερο πλάτωμα με αμπέλια νότια του οποίου υπάρχει δεξιά διακλάδωση (13) την οποία ακολουθούμε.

Συνεχίζουμε στον κεντρικό χωματόδρομο (αγνοώντας τα πολλά παρακλάδια) ο οποίος ελίσσεται στην πλαγιά βόρεια από μικρό χείμαρο. Σε επίπεδο σχετικά σημείο ο χωματόδρομος περνάει δίπλα από μικρή εκκλησία και σε 400 μέτρα περίπου βρισκόμαστε στον ασφαλτοστρωμένο δρόμο σε σημείο που στα αριστερά μας υπάρχει παλιό πετρόκτιστο κτίσμα (14). Aκολουθούμε αριστερά ανατολικά τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο και μετά από 2 χλμ. φτάνουμε στο μικρό χωριό Πρίνα (15).