E4.78 Μονή Βρυωμένης-Βασιλική

Πολύ εύκολη διαδρομή

Παρακάμπτουμε τη Mονή Βρυομένης από βόρεια και αφού αφήσουμε δεξιά μας μικρό πετρόκτιστο κτίσμα ακολουθούμε το χωματόδρομο βορειοανατολικά ανηφορίζοντας στη γυμνή πλέον πλαγιά. Προχωρώντας για 600 περίπου μέτρα αγνοούμε αριστερή παράκαμψη (1) και αμέσως μετά βρισκόμαστε να διασχίζουμε τη νότια πλευρά μικρού πλατώματος με αμπέλια, ανατολικά του οποίου στα 500 μέτρα υπάρχει άλλο αριστερό παρακλάδι (2) το οποίο αγνοούμε και συνεχίζουμε ευθεία με νότια κατεύθυνση.

Παρακάμπτουμε από νότια την μικρή κορυφή και ακολουθούμε το κεντρικό χωματόδρομο που ελίσσεται στην πλαγιά. Αριστερά μας διακρίνουμε πεζούλες με καλλιέργειες, αμυγδαλιές και σκόρπια αγροτόσπιτα στην θέση Λαγκάδα (3).

Αγνοούμε όλες τις διακλαδώσεις και κατευθυνόμαστε στην ανατολική πλευρά του μικρού πλατώματος με αμπέλια που δημιουργείται στο χαμηλό σημείο της πλαγιάς. Στη βάση της πλαγιάς υπάρχει και βρύση με νερό πόσιμο.

Συνολικά από το μοναστήρι της Παναγίας Bρυομένης μέχρι το πλάτωμα και το μικρό αγροτικό συνοικισμό της Λαγκάδας έχουμε διανύσει περίπου 2 χλμ..

Αφήνουμε πίσω μας το πλάτωμα και συνεχίζουμε ευθεία ανατολικά ακολουθώντας την πλαγιά και έχοντας θέα νότια προς την περιοχή της Iεράπετρας.

Στα 1100 μέτρα αγνοούμε την δεξιά κατηφορική παράκαμψη (4) και στην συνέχεια μετά από άλλα 1300 μέτρα ακολουθούμε το αριστερό παρακλάδι (5) και κατηφορίζουμε προς την μικρή κοιλάδα Ασσάρη όπου βρίσκεται και το ομώνυμο εκκλησάκι,πέτρινη παλιά βρύση με πόσιμο νερό και τα ερείπια των κτισμάτων από το παλιό μετόχι της Μονής Φανερωμένης (6). Φθάνοντας στην κοιλάδα ακολουθούμε το χωματόδρομο δεξιά ο οποίος ακολουθεί ανατολική πορεία αρχικά νότια και παράλληλα με το μικρό ρέμα.

Ακολουθώντας πάντα ανατολική πορεία απομακρυνόμαστε από την κοιλάδα και περνάμε δίπλα από μικρό πλάτωμα με σκόρπια ελαιόδεντρα.

Συνεχίζουμε ευθεία και βρισκόμαστε στη βόρεια πλαγιά γυμνού λόφου έχοντας αριστερά χαμηλά ξερό χείμαρρο.

Φτάνοντας στο ίσιωμα της κορυφής του λόφου (2,5 χλμ. από την Ασσάρη), ανοίγεται μπροστά μας μακρινή θέα με το φαράγγι του Xα ανατολικά και το Kρητικό πέλαγος βόρεια.

Αγνοούμε το βόρειο παρακλάδι (7) και συνεχίζουμε στον κεντρικό χωματόδρομο αρχικά νότια και στην συνέχεια βορειοανατολικά με κατεύθυνση το χωριό Βασιλική (8).