E4.80 Θρυπτή-Καβούσι

Πολύ εύκολη διαδρομή

Από το κεντρικό σημείο (1) του συνοικισμού της Θρυπτής ακολουθούμε τον δρόμο βόρεια, διασχίζει τις συστάδες σπιτιών και μετά από 600 μέτρα, στο βορειότερο σημείο του οικισμού δεξιά από χαρακτηριστικό πρίνο (2) υπάρχει σκάλα η οποία μας κατεβάζει σε χωματόδρομο τον οποίο ακολουθούμε για άλλα περίπου 400 μέτρα και στο σταυροδρόμι (3) των χωματόδρομων συνεχίζουμε ευθεία βόρεια.

Συνεχίζουμε στο κεντρικό χωματόδρομο για 1600 μέτρα και στην διασταύρωση και χαρακτηριστική αριστερή στροφή συναντούμε στα δεξιά μας το ευδιάκριτο μονοπάτι (4) που κατηφορίζει στο μικρό κοίλωμα για το χωριό Καβούσι.

Ακολουθούμε το ευδιάκριτο μονοπάτι που κατηφορίζει συνέχεια, διασχίζουμε μικρό χείμαρο και ακολουθούμε την αριστερή του όχθη μέχρι το σημείο όπου βρίσκεται χαρακτηριστικός βράχος από τον οποίο έχουμε εκπληκτική θέα σε ολόκληρη την περιοχή του Καβουσίου.

Το εμφανές μονοπάτι συνεχίζει πάντα να ελίσσεται κατηφορικά στην πλαγιά στην αρχή ακολουθώντας μικρή ράχη και στην συνέχεια αφού συναντήσει χωματόδρομο (5) στην ρίζα μεγάλου βράχου συνεχίζει στην πλαγιά μικρής κοιλάδας με πεζούλες, ελιές και σκόρπια κυπαρίσια. Στην συνέχεια αφού διασχίσει συστάδα πρίνων με πηγή περνάει δίπλα από ερειπωμένο εξωκλήσι, προσεγγίζει χωματόδρομο και συνεχίζει βόρεια δίπλα από χαρακτηριστικά βράχια.

Διασχίζει τσιμεντάβλακα και στην συνέχεια ξανά χωματόδρομο μέχρι να προσεγγίσει μικρή ρεματιά της οποίας ακολουθεί την δυτική όχθη. Αφού διασχίσει ξανά χωματόδρομο συνεχίζει παράλληλα με το ρέμα μέχρι το σημείο όπου υπάρχουν ευκάλυπτοι δίπλα σε χωματόδρομο τον οποίο ακολουθούμε για περίπου 50 μέτρα και στην συνέχεια στρίβουμε δεξιά σε μονοπάτι παράλληλο με τσιμεντάβλακα και αφού διασχίσουμε κάθετα χωματόδρομο περνάμε δίπλα από παλιά δεξαμενή και φθάνουμε στα πρώτα σπίτια του χωριού Καβούσι (7) .

Διασχίζουμε το χωριό μέχρι την πλατεία και στην συνέχεια ο κεντρικός δρόμος μας οδηγεί στον επαρχιακό δρόμο Αγίου Νικολάου – Σητείας που διασχίζει τον οικισμό.