E4.16A Κουστογέρακο-Ομαλός

Διαδρομή χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες

Aκριβώς από την πλατεία του Κουστογέρακου (1) ξεκινάει ανηφορικός καρόδρομος ο οποίος ελίσεται στην επιβλητική πλαγιά.

Mετά από 2 χλμ. ανάβασης στον καρόδρομο σε υψόμετρο 700 περίπου μέτρων συναντάμε μικρό πλάτωμα (2) και συνεχίζουμε βόρεια.

Μετά από 1400 μέτρα και αφού έχουμε μπεί σε δασωμένη περιοχή συναντούμε δεξιό παρακλάδι το οποίο αγνοούμε και στα επόμενα 100 μέτρα διασχίζουμε χείμαρο και συνεχίζουμε για άλλα 600 μέτρα έως το τέλος του χωματόδρομου (3).

Aπό το σημείο αυτό ξεκινάει πλέον δυσδιάκριτο μονοπάτι πάντα με βόρεια κατεύθυνση και μετά από 20' περίπου περπατώντας σε υψόμετρο 1000 μέτρων περίπου συναντάμε χείμαρο τον οποίο ακολουθούμε μέχρι το σημείο που η κοίτη στρίβει ανατολικά, στην τοποθεσία Ώλυσμα (4), όπου υπάρχει και παλιό μιτάτο.

Από το Ώλυσμα συνεχίζουμε πάντα βόρεια ακολουθώντας ελαφρά ανηφορικά το δυσδιάκριτο μονοπάτι μέσα στην πευκόφυτη πλαγιά.

Σ’ αυτό το τμήμα επειδή το μονοπάτι είναι δυσδιάκριτο θα πρέπει να έχουμε σαν σημάδι τη γυμνή κορυφή που βρίσκεται μπροστά μας κάτω από την οποία θα πρέπει να περάσουμε. Δυτικά μας, ανοίγεται η πανοραμική θέα στην περιοχή του Ανατολικού Σελίνου και χαμηλά στην ρίζα της πλαγιάς που τραβερσάρουμε κυριαρχεί το Φαράγγι της Αγίας Ειρήνης.

Για 3,5 περίπου χιλιόμετρα από το Ώλυσμα ακολουθούμε το δυσδιάκριτο μονοπάτι με πορεία σε υψόμετρο 1200 μέτρων περίπου και στην συνέχεια κατηφορίζουμε σε μικρό πλάτωμα, στην τοποθεσία Πανοχωριανή Στέρνα (5) όπου υπάρχει στέρνα και μιτάτο.

Aπό εδώ ακολουθούμε πλέον τον καρόδρομο πάντα με βόρεια κατεύθυνση και μετά από 2,0 χλμ. αφού έχουμε περάσει δίπλα από κυκλικό μιτάτο συναντάμε τον κύριο αμαξωτό δρόμο (6) Oμαλού - Aγ. Eιρήνης.

Στρίβοντας δεξιά και αφού συναντήσουμε στα 600 μέτρα την εκκλησία του Aγ. Θεοδώρου προχωράμε για 1,5 χλμ. ακόμα και φθάνουμε στον Σεληνιώτικο Γύρο, στην νοτιοδυτική άκρη του οροπεδίου του Ομαλού.