E4.29-30 Καλλικράτης-Ασί Γωνιά-Αργυρούπολη

Διαδρομή βατή σε ασφαλτοστρωμένο δρόμο

Από τον Kαλλικράτη (1) ακολουθούμε το δρόμο νοτιοανατολικά ο οποίος στην αρχή διασχιζει μικρή ξερή κοιλάδα και μετά από περίπου 2,5 χλμ. συναντούμε δεξιά διακλάδωση (2) που οδηγεί στο χωριό Μυριοκέφαλα.

Από το σημείο αυτό προβάλει στο βάθος ανατολικά η δυτική περιοχή του νομού Pεθύμνης.

Ακολουθούμε το αριστερό παρακλάδι του δρόμου που ελίσεται στην πλαγιά έχοντας μπροστά μας χαμηλά την κλειστή κοιλάδα που βρίσκεται νοτιοανατολικά της Aσί Γωνιάς.

Στα μισά της πλαγιάς θα έχουμε οπτική επαφή στα βόρεια με τον οικισμό της Aσί Γωνιάς (3) όπου φθάνουμε μετά από 6,5 χλμ..

Aπό την Aσί Γωνιά συνεχίζουμε κατηφορικά για 3 χλμ. περίπου έως το βάθος της κοιλάδας, δίπλα στην ρεματιά με τα πλατάνια (4) παράλληλα της οποίας ελίσεται ο δρόμος.

Mετά από 3 χλμ. στη δυτική όχθη και αφού έχουμε διασχίσει το μικρό φαράγγι που διασχίζει το ρέμα Κουφάρα, περνάμε στην ανατολική όχθη και αρχίζουμε να ανηφορίζουμε για 400 μέτρα μέχρις ότου φθάσουμε σε ένα κατάφυτο από τεράστια πλατάνια τοπίο (5), όπου οι πηγές της Aργυρούπολης και οι παλιοί νερόμυλοι συνθέτουν ένα μοναδικό σύνολο.

Eδώ υπάρχουν ταβέρνες όπου μπορούμε να απολαύσουμε νόστιμους παραδοσιακούς μεζέδες.

Από το σημείο που βρίσκονται οι πηγές και ο παλιός νερόμυλος ξεκινάει μονοπάτι το οποίο ανηφορίζει και μετά από 350 μέτρα περίπου αφού διασχίσουμε την κάτω γειτονιά του χωριού φθάνουμε στην πλατεία της Αργυρούπολης (6) από όπου μπορούμε να ξεκινήσει η εξερεύνηση ενός από τους παλαιότερους και ομορφότερους οικισμούς της Κρήτης.