E4.45 Πρασιές-Αρκάδι

Aπό την Αγία Φωτεινή (1) το δυσδιάκριτο μονοπάτι κατεβαίνει από την απότομη πλαγιά στην κατάφυτη από πλατάνια ρεματιά την οποία ακολουθούμε βόρεια έως την είσοδο του φαραγγιού όπου συναντάει το κύριο ρέμα των «Ποταμών» (2). Διασχίζουμε την κοίτη με κατεύθυνση προς την είσοδο του φαραγγιού που ορίζουν η κορυφή Kεφάλες και Γάσπαρη. Aφού φθάσουμε στην είσοδο του φαραγγιού διασχίζουμε το ποτάμι με τα πλατάνια και τις πικροδάφνες και αρχίζουμε να ανηφορίζουμε ανατολικά στη πλαγιά με τη χαμηλή και θαμνώδη βλάστηση.

Μετά από 1000 μέτρα περίπου συνεχούς ανάβασης στον αυχένα της πλαγιάς με βορειοανατολική κατεύθυνση, συναντούμε καρόδρομο (3) τον οποίο ακολουθούμε για 400 μέτρα περίπου έως το κύριο χωματόδρομο (4), (περνάει δίπλα από την χωματερή του δήμου Ρεθύμνου). Aκολουθούμε δεξιά (νοτιοανατολικά) τον χωματόδρομο για 500 μέτρα περίπου και στρίβουμε σε μικρότερο αριστερό παρακλάδι στο οποίο προχωράμε 150 μέτρα μέχρι το σημείο που διασχίζει μικρή ρεματιά όπου υπάρχει πηγή (5) με πόσιμο νερό.

Aκριβώς βόρεια από την πηγή ξεκινάει το μονοπάτι το οποίο με ανατολική κατεύθυνση ακολουθεί τη ράχη του λόφου που είναι καλυμένος απο αστιβίδες και θυμάρι.

Διασχίζουμε διαδοχικά τρεις ράχες και μετά από 1100 μέτρα από την πηγή συναντούμε επαρχιακό δρόμο (6) τον οποίο ακολουθούμε δεξιά για το χωριό Χάρκια (7) στο οποίο φθάνουμε μετά από 1200 μέτρα.

Διασχίζουμε τα στενά δρομάκια του χωριού και κατηφορίζουμε μέχρι το εκκλησάκι της Αγίας Άννας όπου υπάρχει βρύση με πόσιμο νερό. Στην συνέχεια ακολουθώντας το χωματόδρομο ανατολικά (αγνοώντας δεξιά και αριστερή διασταύρωση) για περίπου 400 μέτρα, στρίβουμε δεξιά σε ανηφορικό χωματόδρομο (8) ο όποίος μετά από 900 μέτρα μας οδηγεί σε ασφαλτοστρωμένο δρόμο (9). Ακολουθούμε βόρεια πορεία για 1500 μέτρα έως το μικρό χωριό Καβούσι (10) και στην συνέχεια μετά από 4 χλμ. πορείας στον επαρχιακό δρόμο φθάνουμε στην ιστορική Μονή Αρκαδίου (11).