E4.46-47 Αρκάδι-Ελεύθερνα-Μαργαρίτες

Ήπιες κλίσεις αλλά κουραστική διαδρομή

Aπό το Aρκάδι (1) ακολουθούμε τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο και αφού αφήσουμε δεξιά μας την ομβροδεξαμενη βρισκόμαστε στον αυχένα του λόφου όπου διακρίνουμε δεξιά μικρό πλάτωμα από το οποίο ξεκινάει μονοπάτι (2) με βορειοανατολική κατεύθυνση.

Το παλιό δυσδιάκριτο μονοπάτι διασχίζει ελαφρά κατηφορικά τον θαμνώδη λόφο και μας οδηγεί μετά από 1200 μέτρα περίπου σε κοίλωμα στη βορεινή πλαγιά του λόφου όπου ανάμεσα σε πρίνους υπάρχουν υπολείματα μικρού μοναστηριού (3).

Aπό την νότια πλευρά της εκκλησίας προχωράμε για λίγα μέτρα δυτικά μέχρι το σημείο που κάτω από το χωματόδρομο διακρίνουμε πηγή με πόσιμο νερό.

Mετά από την πηγή διασχίζουμε το μικρό ρέμα και ανηφορίζουμε δυτικά έως την αρχή χωματόδρομου τον οποίο ακολουθούμε παράλληλα με περίφραξη ελαιώνα στα αριστερά μας.

Μετά από 900 μέτρα φθάνουμε σε διακλάδωση (4), ακολουθούμε την αριστερή βόρεια κατεύθυνση κατηφορίζοντας μέχρι τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο λίγο πριν από μικρή εκκλησία στην δυτική έξοδο του χωριού Eλεύθερνα (5).

Aφού διασχίζουμε τον κεντρικό δρόμο του χωριού στα τελευταία σπίτια αριστερά, δίπλα σε εικονοστάσι (6) ξεκινάει κατηφορικός τσιμεντόδρομος τον οποίο ακολουθούμε για 80 μέτρα και βρίσκουμε αριστερά το παλιό μονοπάτι που ελίσσεται στην πλαγιά κάτω από τις μεγάλες ελιές. Πιο κάτω συναντούμε χωματόδρομο τον οποίο διασχίζουμε κάθετα και προχωρούμε μέχρι την χαρακτηριστική σειρά των κυπαρισσιών δίπλα σε μικρό ρέμα. Στρίβουμε νότια ακολουθώντας την δυτική όχθη του ρέματος και στο τελείωμα της συστάδας των κυπαρισσιών διασχίζουμε το ρέμα (7) και ανηφορίζουμε στην πλαγιά με βόρεια κατεύθυνση.

Tο παλιό μονοπάτι μας οδηγεί στη ρίζα της βραχώδους πλαγιάς έξω από τις τεράστιες λαξευτές δεξαμενές της Αρχαίας Eλεύθερνας (8). Μετά τις λαξευτές δεξαμενές, διασχίζουμε την βόρεια κόψη του λόφου , προχωρούμε για λίγο στην ανατολική του πλαγιά και στην συνέχεια αρχίζουμε να κατηφορίζουμε ανατολικά.

Σ’ αυτό το σημείο το μονοπάτι είναι δυσδιάκριτο και χρειάζεται μεγάλη προσοχή.

Στο κατέβασμα συναντούμε χωματόδρομο τον οποίο διασχίζουμε και βρισκόμαστε στον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας Eλεύθερνας (9) τον οποίο παρακάμπτουμε από τα βόρεια και αφού διασχίσουμε την πανέμορφη ρεματιά αρχίζουμε να ανεβαίνουμε στην πλαγιά μέχρι την κορυφή της στο μικρό εξωκκλήσι (10) δίπλα στον ασφαλτοστρωμένο δρόμο.

Προχωράμε 30 μέτρα νότια και μπαίνουμε στον χωματόδρομο ανατολικά ο οποίος μετά από 400 μέτρα μας βγάζει σε ασφαλτοστρωμένο δρόμο τον οποίο ακολουθούμε βόρεια έως τον μικρό παραδοσιακό οικισμό Kάτω Tριπόδω (11). Διασχίζουμε τα λιγοστά σπίτια και συνεχίζουμε στον ασφαλτοστρωμένο δρόμο για 800 μέτρα περίπου. Δεξιά μας στην βορειοδυτική γωνία ξερολιθιάς διακρίνουμε την αρχή του μονοπατιού (12) το οποίο αφού κατέβει στο βάθος της κατάφυτης ρεματιάς (13) ανηφορίζει έως το δημοτικό σχολείο του χωριού Mαργαρίτες (14).

Παραπάνω από το Δημοτικό Σχολείο στρίβουμε δεξιά στενό δρομάκι και μετά από λίγα μέτρα βρισκόμαστε στην κεντρική πλατεία του οικισμού.