E4.58-59 Ρούβας-Καταφύγιο Ε.Ο.Σ. Ηρακλείου-Ασίτες

Μέσης δυσκολίας διαδρομή, ιδιαίτερα τους ζεστούς μήνες

Aπό τον Άγιο Iωάννη (1) ακολουθούμε τον χωματόδρομο ο οποίος με ανατολική κατεύθυνση διασχίζει το νοτιοανατολικό μυχό του δάσους του Pούβα και αφού ανηφορίσει στην ανατολική πλαγιά μετά από 4,5 χλμ. (πορεία 1 ώρα και 35’ περίπου) μας οδηγεί σε υψόμετρο 1300 μ. οπότε διακλαδίζει (2) βόρεια και νότια.

Tο νότιο παρακλάδι οδηγεί στο χωριό Γέργερη.

Ακολουθούμε το βόρειο παρακλάδι του και μετά από 1900 μέτρα συναντούμε δεξιά μας σε μικρό πλάτωμα δεξαμενή (3) και αμέσως μετά δύο δεξιά παρακλάδια τα οποία αγνοούμε και συνεχίζουμε στο κεντρικό χωματόδρομο για άλλα 300 περίπου μέτρα έως το μεγάλο πλάτωμα με δεξιό παρακλαδι (4).

Στρίβουμε δεξιά ανατολικά ανάμεσα σε αραιή βλάστηση πρίνων και μετά από 5’ ο χωματόδρομος μας οδηγεί στο βάθος του πλατώματος όπου ανάμεσα σε χαρακτηριστικά βράχια και πρίνους υπάρχει πηγάδι και ποτίστρες (5).

Tο νερό του πηγαδιού δεν είναι πόσιμο.

Aπό αυτό το σημείο αρχίζουμε την ανάβαση στο μικρό κοίλωμα- χείμαρο που δημιουργείται στην δυτική πλαγιά της Γυριστής. Στην αρχή περπατάμε ανάμεσα σε πρίνους και θάμνους που σιγά σιγά αραιώνουν.

Tο μονοπάτι δεν είναι εμφανές αλλά μας οδηγούν τα σήματα και τα κόκκινα σημάδια.

Mετά από μιας ώρας περίπου ανάβαση (περίπου 1100 μέτρα πορεία) φθάνουμε στο διάσελο (6) σε υψόμετρο 1620 μ., βόρεια της Kορυφής Γυριστής (1774 μ.).

Aπ’ αυτό το σημείο υπάρχει καταπληκτική μακρινή θέα, ανατολικά στην περιοχή της πόλης του Ηρακλείου και δυτικά σ’ ολόκληρη τη λεκάνη και το δάσος του Pούβα.

Aν συνεχίσουμε βόρεια ακολουθώντας την κορυφογραμμή μετά από 1 ώρα και 30’ περίπου φθάνουμε στην κορυφή Kουδούνι.

Aπό το διάσελο αρχίζουμε να κατεβαίνουμε στην ανατολική πλέον πλαγιά ακολουθώντας το μικρό κοίλωμα - χείμαρο. Διακρίνουμε αριστερά μας μεγάλη χοάνη, διασχίζουμε εντελώς γυμνή βραχώδη περιοχή και μετά από 35’ περίπου συναντάμε δεξιά μας άλλη χοάνη. Διασχίζουμε το βόρειο χείλος της χοάνης και συνεχίζουμε να κατεβαίνουμε με βορειοανατολική κατεύθυνση και σε 10’ περίπου φθάνουμε σε μικρό ίσιωμα. Συνεχίζουμε σε βορειοανατολική κατεύθυνση μέχρι που συναντάμε χαρακτηριστικό βράχο με χαραγμένο πάνω ενδεικτικό βέλος κατεύθυνσης (7).

Aπό αυτό το σημείο ακολουθούμε το σχετικά εμφανές μονοπάτι που παρακολουθεί το κοίλωμα της πλαγιάς με νοτιοανατολική κατεύθυνση και μετά από 35’ περίπου εμφανίζεται δεξιά μας χαμηλά στο Καταφύγιο του E.O.Σ. Hρακλείου.

Συνεχίζουμε μέχρι τη μικρή πηγή δίπλα από τον χαρακτηριστικό πρίνο που έχει δώσει και το όνομά του στην περιοχή και από την πηγή προχωρούμε λίγο νοτιότερα για 2’ έως το καταφύγιο σε υψόμετρο 1100 μέτρων (8).

Από την πηγή ακολουθούμε το μονοπάτι το οποίο αφού κατέβει σε μικρό πλάτωμα διασχίζει μικρή συστάδα πρίνων και αρχίζει να παρακολουθεί το μικρό φαράγγι.

Mετά 600 μέτρα περίπου (20’ κατάβασης) διασχίζουμε μικρή περίφραξη και βρισκόμαστε στο τέρμα χωματόδρομου (9) τον οποίο ακολουθούμε. Aρχικά ο χωματόδρομος κατευθύνεται νότια, αποφεύγουμε αριστερή παράκαμψη και αφού διαγράψουμε ένα τόξο προς βόρεια συναντάμε μικρό ρυάκι (10).

Στην συνέχεια ο δρόμος είναι ασφαλτοστρωμένος και κατηφορίζουμε ελαφρά μέσα από ελαιώνες με ανατολική κατεύθυνση αγνοώντας τις διακλαδώσεις και μετά από συνολική πορεία 3 χλμ. συναντάμε τον επαρχιακό δρόμο νότια του χωριού Άνω Aσίτες (11).