E4.62 Προφήτης Ηλίας-Αρχάνες

Εύκολη διαδρομή

Από την ανατολική έξοδο του Προφήτη Hλία (1) ακολουθούμε τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο για 1700 μέτρα και στρίβουμε αριστερά βόρεια σε κατηφορικό χωματόδρομο (2) στον οποίο προχωρούμε ευθεία βόρεια για 300 μέτρα. Στην συνέχεια στρίβουμε δεξιά ανατολικά (3), αγνοώντας τις διακλαδώσεις και μετά από 600 μέτρα στρίβουμε αριστερά βόρεια (4). Μετά από 200 μέτρα στρίβουμε στην δεξιά και αμέσως μετά στην αριστερή διασταύρωση για 100 μέτρα, εγκαταλείπουμε το χωματόδρομο και ακολουθούμε το πλάι του ελαιώνα με κατεύθυνση την μικρή ρεματιά χαμηλά (5).

Διασχίζουμε το ρέμα και ακολουθούμε το χωματόδρομο που ελίσεται στην πλαγιά ανάμεσα από αμπελώνες για 900 μέτρα μέχρι την ρίζα της νοτιοδυτικής πλαγιά του Γιούχτα όπου συναντάει ασφαλτοστρωμένο δρόμο τον οποίο ακολουθούμε δεξιά (6).

Ο δρόμος παρακάμπτει το Γιούχτα από τα νότια, ελίσσεται ανάμεσα στις καλλιέργειες της νοτιοανατολικής πλευράς του βουνού και μετά από 2 χλμ. φθάνουμε στην συμβολή (7) του επαρχιακού δρόμου Αρχανών - Χουδετσίου στο ίδιο σημείο που ξεκινάει και ο δρόμος για την κορυφή του Γιούχτα .

Ακολουθώντας τον ανηφορικό δρόμο που ελίσσεται στην ανατολική πλαγιά του βουνού μετά από 2,7 χλμ. φθάνουμε στην κορυφή σε υψόμετρο των 770 μέτρων όπου βρίσκεται και ο ναός του Αφέντη Χριστού.

Aπό το σημείο αυτό (7) μπορούμε να επισκεφθούμε τη Mινωική Έπαυλη του Bαθυπέτρου που βρίσκεται 1,5 χλμ. νότια.

Aριστερά ο ασφαλτοστρωμένος δρόμος μας οδηγεί στις Aνω Aρχάνες μετά από 2 χλμ. .

Ακολουθούμε το δρόμο για το Γιούχτα και 300 μέτρα μετά διακρίνουμε δεξιά μας πλάτωμα του δρόμου από το οποίο ξεκινάει δυσδιάκριτο μονοπάτι (8) και μετά από περίπου άλλα 300 μέτρα συναντούμε χωματόδρομο τον οποίο ακολουθούμε με βόρεια κατεύθυνση αγνοώντας τις όποιες διακλαδώσεις.

Μετά από 700 μέτρα διασχίζουμε κάθετα κύριο χωματόδρομο και συνεχίζουμε βόρεια για άλλα 600 μέτρα και αφού διασχίσουμε τον επαρχιακό δρόμο (9) φθάνουμε στα πρώτα σπίτια των Άνω Αρχανών (10).