E4.87 Ζίρος-Σκαλιά

Εύκολη διαδρομή

Στην βορειοανατολική πλευρά της Ζίρου βρίσκεται η αρχή του παλιού μονοπατιού (1) το οποίο αφού ακολουθήσει την αριστερή όχθη ξερού χειμάρου ελίσσεται στην πλαγιά και αφού περάσει στη νότια πλευρά του χειμάρου ανεβαίνει σε γυμνό επίπεδο τοπίο με σκόρπιους αγκανθωτούς θάμνους.

Λίγα μέτρα μετά και αφού διασχίσουμε χωματόδρομο (2) συναντάμε πόρτα σε πρόχειρη περίφραξη την οποία περνάμε και συνεχίζουμε πάντα ευθεία ελαφρά βορειοανατολικά.

Στην συνέχεια συναντούμε αριστερά μας μικρό πλάτωμα περιφραγμένο με ξερολιθιά και υπολείμματα μιτάτου στη βόρεια πλευρά του.

Συνεχίζουμε πάντα βορειοανατολικά, περνάμε νότια από χαμηλή βραχώδη έξαρση με πολλές πέτρες με χαρακτηριστική αμυγδαλιά στη βάση της και στην συνέχεια παρακάμπτουμε από τη βόρεια πλευρά της μικρή έξαρση βράχων (3).

Βόρεια από το σημείο αυτό διακρίνουμε την περιοχή της Zακάνθου, μια από τις αρχαίες τοποθεσίες της περιοχής, όπου διακρίνονται τα ερείπια παλιάς εγκατάστασης και το εκκλησάκι του Aγίου Iωάννου.

Συνεχίζουμε την πορεία μας ανάμεσα στα βράχια, περνάμε νότια από μικρή κοιλότητα με παλιό ασβεστοκάμινο και αμέσως μετά συναντάμε πόρτα περίφραξης την οποία διασχίζουμε. Δεξιά μας, υπάρχει μικρή κορυφή και αριστερά κατά μήκος του παλιού μονοπατιού ακολουθεί η περίφραξη για αρκετά μέτρα.

Μετά από πορεία 1 ώρας και 30 λεπτών από τη Zίρο βρισκόμαστε σε μικρό κάμπο με αμπέλια, στη βόρεια πλαγιά του οποίου υπάρχουν λίγα αγροτόσπιτα και πηγάδι με πόσιμο νερό.

H τοποθεσία ονομάζεται Kανέβα και μετά από άλλα 10 λεπτά πορείας φθάνουμε στο μικρό εγκαταλελειμένο οικισμό Σκαλιά (4). Νότια του οικισμού υπάρχει μικρό πλάτωμα όπου διακρίνονται οι πεζούλες εγκαταλελειμμένων καλλιεργειών.

Στη ρίζα του βράχου απέναντι από την εκκλησία του χωριού υπάρχει πηγή με πόσιμο νερό.