E4.37-38 Γερακάρι-Αμάρι-Φουρφουράς

Σχετικά εύκολη διαδρομή

Mετά την πλατεία Hρώων στο Γερακάρι (1), προχωρούμε 450 μέτρα στη βόρεια έξοδο του χωριού, στρίβουμε δεξιά στο χωματόδρομο (2) τον οποίο εγκαταλείπουμε μετά από 150 μέτρα και κατεβαίνουμε σε δυσδιάκριτο μονοπάτι το οποίο διασχίζει τη μικρή ρεματιά (3) και στην συνέχεια ανηφορίζει στο χωριό Ελένες (4).

Από την βόρεια άκρη του χωριού ακολουθούμε ανατολικά τον χωματόδρομο, αγνοούμε δεξιά παράκαμψη και μετά από 400 μέτρα περίπου στα αριστερά μας ξεκινάει το δυσδιάκριτο μονοπάτι (5) το οποίο ανηφορίζει στη θαμνώδη πλαγιά του λόφου μέχρι μικρό επίμηκες πλάτωμα. Στην συνέχεια ακολουθούμε τα σχετικά συχνά σήματα και στην ανατολική κορυφογραμμή του λόφου συναντούμε χωματόδρομο (6) ο οποίος μας οδηγεί ανατολικά χαμηλά σε πλάτωμα με αμπέλια από όπου ακολουθούμε βόρεια τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο (7). Ανατολικά δεσπόζει η μικρή χαρακτηριστική κορυφή του όρους Σάμιτος.

Συναντούμε το εκκλησάκι του Αγίου Τίτου (8) βόρεια από το οποίο ξεκινάει χωματόδρομος, προχωρούμε ανατολικά για 200 μέτρα περίπου και συναντούμε περίφραξη της οποίας την εξωτερική βόρεια πλευρά ακολουθούμε διασχίζοντας δυσδιάκριτο μονοπάτι στη θαμνώδη πλαγιά.

Mετά από 1 χλμ. περίπου αριστερά μας συναντάμε διακλάδωση (9) του μονοπατιού προς βορρά που κατηφορίζει στο χωριό Aμάρι. Aκολουθώντας αυτήν την διακλάδωση λίγα μέτρα παρακάτω συναντάμε βρύση με πόσιμο νερό και μετά από 5' φθάνουμε στο ιστορικό όμορφο χωριό Αμάρι (10), την παλιά πρωτεύουσα της ομώνυμης επαρχίας.

Εναλακτικά από τον εκκλησάκι του Αγίου Τίτου συνεχίζουμε στον ασφαλτοστρωμένο δρόμο, ακολουθούμε την δεξια διασταύρωση και μετά από περίπου 2 χλμ. φθάνουμε στο Αμάρι.

Από το Αμάρι ακολουθούμε το επαρχιακό δρόμο ανατολικά, διασχίζουμε το χωριό Oψιγιάς (11) και στην συνέχεια συναντούμε το Μοναστηράκι (12) όπου μπορούμε να επισκεφτούμε μία από τις σημαντικότερες αρχαιολογικές θέσεις της παλαιοανακτορικής περιόδου της μινωικής Κρήτης.

Ακολουθούμε νότια τον επαρχιακό δρόμο, συναντούμε το μικρό εκκλησάκι της Aγ. Mαρίνας (13) και συνεχίζουμε για το χωριό Λαμπιώτες (14). Χαμηλά ανατολικά στο βάθος της κοιλάδας βλέπουμε την λιμνοδεξαμενή του Βυζαρίου και ψηλά απέναντι ορθώνεται πλέον η νοτιοδυτική πλαγιά του Ψηλορείτη και διακρίνεται καθαρά η κορυφή του.

Από την βόρεια πλευρά του χωριού ακολουθούμε κατηφορικά το δρόμο έως τη ρεματιά (15) την οποία διασχίζουμε και στην συνέχεια προχωρούμε νότια, αρχικά παράλληλα με το ποτάμι και σε 400 μέτρα βρισκόμαστε στην Λιμνοδεξαμενή του Βυζαρίου την οποία παρακάμπτουμε από βορά και στα μέσα της ανατολικής της πλευράς συναντούμε χωματόδρομο (16) με ανατολική κατεύθυνση και μετά από 400 μέτρα βρισκόμαστε στον επαρχιακό δρόμο (17) Ρεθύμνου - Φουρφουρά τον οποίο ακολουθούμε ανατολικά έως το Βυζάρι (18). Συνεχίζουμε στον επαρχιακό δρόμο για περίπου 450 μέτρα, συναντούμε χωματόδρομο (19) ο οποίος ανηφορίζει δεξιά , περνάει βόρεια από το νεκροταφείο και καταλήγει στο Φουρφουρά (20), τελευταίο χωριό πριν από την ανάβαση στον ορεινό όγκο του Ψηλορείτη.