E4.63-64 Αρχάνες-Μυρτιά-Αγκάραθος

Πολύ εύκολη διαδρομή

Aπό τις Πάνω Aρχάνες (1) ακολουθήσουμε τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο ο οποίος διασχίζει το μικρό κάμπο με αμπελώνες έως τις Κάτω Αρχάνες (2).

Από τις Kάτω Aρχάνες συνεχίζουμε στον επαρχιακό δρόμο βόρεια για 500 μέτρα και συναντούμε δεξιά ανηφορικό χωματόδρομο (3) τον οποίο ακολουθούμε για 400 μέτρα μέχρι την πρώτη διακλάδωση (4) και στρίβουμε στο δεξιό παρακλάδι.

Προχωρούμε για λίγο στην κορυφή του ομαλού λόφου ανάμεσα στους ελαιώνες και μετά από 100 μέτρα στρίβουμε αριστερά κατηφορικά και σε 20 μέτρα συναντούμε δεξιά μας το παλιό μονοπάτι το οποίο μας οδηγεί χαμηλά στο κύριο ασφαλτοστρωμένο δρόμο (5) τον οποίο αφού διασχίσουμε με προσοχή κατεβαίνουμε στην στροφή του παλιού επαρχιακού δρόμου (6).

Περίπου 150 μέτρα ανατολικα από την στροφή στην αριστερή πλευρά του δρόμου διακρίνουμε κατηφορικό χωματόδρομο (7) τον οποίο ακολουθούμε για περίπου 600 μέτρα.

Συναντάμε δυσδιάκριτο μονοπάτι (8) το οποίο αφού διασχίσει τη μικρή θαμνώδη ρεματιά συναντάει χωματόδρομο ο οποίος ακολουθεί την πλαγιά με τους αμπελώνες και μετά από 1 χλμ. μας οδηγεί σε κεντρικό χωματόδρομο (9).

Aκολουθούμε τη δεξιά κατηφορική κατεύθυνση του δρόμου και μετά από 100 μέτρα συναντάμε αριστερά μας βρύση κάτω από χαρακτηριστική συκιά.

Συνεχίζουμε σε τσιμεντοστρωμένο δρόμο προς το βάθος της κοιλάδας μέχρι τη ρεματιά, διασχίζουμε τη γέφυρα (10) και ανηφορίζουμε αριστερά βόρεια για 40 μέτρα οπότε στρίβουμε δεξιά στο κύριο χωματόδρομο τον οποίο ακολουθούμε ευθεία για πέρίπου 600 μέτρα έως τον επαρχιακό δρόμο (11).

Στρίβουμε νότια για λίγα μέτρα και αμέσως μετά αφήνουμε τον επαρχιακό δρόμο για να ακολουθήσουμε δεξιά μας ανηφορικό χωματόδρομο ο οποίος διασχίζει την δυτική πλαγιά του λόφου με θέα στην κοιλάδα που μόλις είχαμε διασχίσει. Μετά από 800 μέτρα βρισκόμαστε ξανά στον επαρχιακό δρόμο (12) σε σημείο όπου υπάρχει τσιμεντένια στρογγυλή υδατοδεξαμενή.

Συνεχίζουμε στον επαρχιακό δρόμο νότια και μετά από 2,5 χλμ. συναντάμε τα πρώτα σπίτια του χωριού Mυρτιά ή Bαρβάροι (13), το χωριό καταγωγής του Nίκου Kαζαντζάκη.

Aπέναντι από το δημοτικό σχολείο των Βαρβάρων ξεκινάει κατηφορικός δρόμος ο οποίος μας οδηγεί στο χωριό Aστρακοί (14) το οποίο αφού διασχίσουμε ακολουθούμε το στενό κατηφορικό χωματόδρομο για 400 μέτρα. Στρίβουμε αριστερά και μετά από 30 μέτρα ακολουθούμε το δεξί παρακλάδι (15) και συνεχίζουμε κατηφορικά προς την ρεματιά με το παλιό πέτρινο γεφύρι (16).

Ακριβώς από το γεφύρι περνάμε στην νότια όχθη του ποταμού έως και τον τον εγκαταλελειμένο υδρόμυλο.

Πίσω από τον υδρόμυλο το εμφανές μονοπάτι συνεχίζει στην κοίτη του φαραγγιού. Στην πρώτη διακλάδωση του φαραγγιού εγκαταλείπουμε το μονοπάτι και ακολουθούμε την αριστερή κοιλότητα και αμέσως μετά από 200 μέτρα σε δεύτερη διακλάδωση της κοίτης του φαραγγιού ακολουθούμε τη δεξιά κοιλότητα για λίγο και ανεβαίνουμε στην κορυφή της δυτικής πλαγιάς όπου συναντούμε χωματόδρομο (17).

Μετά από περίπου 200 μέτρα στο χωματόδρομο συναντούμε επαρχιακό δρόμο τον οποίο ακολουθούμε βόρειοανατολικά για 150 μέτρα και στρίβουμε δεξιά (18) έως την Mονή Aγκαράθου (19).